První týdny práce jako hotel staff v Anglii

Hned po příjezdu na hotel jsme si musely rozdělit role –  kdo bude pracovat v kuchyni, a kdo v restauraci. Naše cesta je o poznávání, tak si Niky prosadila, že chce vyzkoušet práci v kuchyni, protože poskoka v restauraci už dělala. Navíc Hanča je ta hezčí z nás, takže zákazníci budou mít určitě radost, když je bude obskakovat právě ona 🙂

Kromě přidělení pracovní pozice nám byl přidělen i pokoj v budově pro zaměstnance. Měly jsme štěstí a nedostaly pokoj s palandou. Po bližším prozkoumání a zjištění, že jedna postel je asi o deset centimetrů vyšší, než ta druhá a stejně si je nespojíme, jsme trochu litovaly, že nemáme tu palandu a alespoň větší prostor. Takhle spíme stejně na jedné posteli a volný prostor v pokoji je asi metr na metr. Co už, stejně se tam, ve finále, chodíme jen vyspat 🙂

První týden byl náročný, jak psychicky, tak fyzicky. Vzhledem k tomu, že jsme si odvykly pracovat, je pro nás i 8 hodin práce denně záhul. A to jsou některé směny i 12hodinové. Ale prej si zvykneme, tak uvidíme. První dny jsme se musely naučit, jak to tady chodí, kde se co nachází a vlastně taky, jak se co jmenuje. Navíc jsme měly to štěstí, že po necelém týdnu, kdy jsme se už více – méně naučily vše, co potřebujem vědět, se kompletně změnilo menu, a my se musely učit všechno od začátku. Ale kdyby to bylo jednoduché, byla by to nuda 🙂

Hanča mívá dva pracovní scénáře. Buď pracuje ráno a večer, nebo od poledne do večera. Když pracuje ráno, vstane v 7:30, aby v 8:00 mohla začít podávat snídaně. Udělá pár toastů, nějaké to kafe nebo čaj, odnese na stůl a zase sklidí. Pak vyleští pár příborů, nějaké skleničky, připraví stoly k obědu a ve 12 odchází na půldenní pauzu. Pak si dá večeři, kterou mají všichni zaměstnanci společnou a od 18:00 ji začíná druhá část pracovní doby – servírování večeře. To se 5 hodin nezastaví, aby každý z hostů měl vše, co potřebuje. Druhý pracovní scénář je jednodušší, za to náročnější. Spí do oběda, a od 12h zhruba do 23h pracuje. Podává obědy a večeře. Prostě klasická práce v restauraci, nic zajímavého, ale za to náročného. Hlavně na nohy (po dvou dnech zahodila boty, co si přivezla, a koupila si jiné – pohodlnější.)

Hanča si užívá odměnu po práci.

Niky většinou začíná pracovat v kuchyni až v 10 h. Dopoledne připravuje saláty, krájí zeleninu, ovoce, maso, míchá dresinky atd. Pak připravuje sendviče z obědového menu zhruba do 15h a pak má pauzu. Večerní práce ji začíná mezi 17h a 18h a skládá se z čekání na objednávky a přípravy předkrmů a dezertů z večerního menu. Konec podle hostů, většinou mezi 22-23 h. Pak sprcha, malá postel a další den celé dokola.

Hanča po prvním pracovním víkendu.

Víkendy jsou náročnější, hlavně pro Hanču, pátky, soboty a neděle pracuje stejně jako přes týden, ale bez toho půldenního volna, takže je na nohách i 12 hodin, tři dny po sobě. Niky o víkendech taky pomáhá v restauraci, aby té práce neměla málo a vydělala nějakou tu libru navíc.

Když máme štěstí a máme společné volno nebo pauzu během dne, jdeme se projít do lesa, natáhneme síť, odpočíváme, píšeme články, plánujeme, kam se vydáme, až tady skončíme, a tak. No, a nebo se taky zavřeme do pokoje a prostě spíme (dobře, to děláme nejčastěji :D) Jednou jsme se byly i proběhnout, ale po měsíci nic nedělání nás to málem zabilo a večer jsme neměly sílu pracovat.  Ale slíbily jsem si, že začneme něco dělat, až si zvykneme na pracovní režim…takže hrozí, že nikdy 😀

Co si budeme povídat, není to žádný dream job, není to ani nic, co bychom vydržely dělat déle než plánované tři měsíce. Jediné, co nás tady drží, je touha cestovat. A možná trochu ta příroda kolem, první civilizace je hodinu pěšky, hned za hotelem je obrovský les, spoustu luk, kopců, jezírek a ovcí 🙂

VYDEJ SE S NÁMI NA CESTU ZA FINANČNÍ SVOBODOU

Stáhni si naši online příručku pro začínající investory

Stažením příručky souhlasíš se zasíláním příležitostných emailů s cestovní a finanční tématikou a souhlasíš se zpracováním osobních údajů dle našich Zásad o ochraně osobních údajů.