Working Holiday Kanada

WORKING HOLIDAY KANADA

Přestavba obytného auta, vanlife i kempování v Kanadě s Eventyr.cz

Bětka a Michal jsou dva dobrodruzi, kteří už pěkných pár let cestují po světě, fotí a přednáší. A o tom všem taky píší web Eventyr.cz. Jejich momentální destinací je Kanada, ...
Číst více

Vzpomínky na Kanadu – o hledání práce a začátcích v nové zemi

Alex odjela do Kanady na Working Holiday, strávila tam dva roky života a já se jí v dnešním díle podcastu Svět je CooL ptám, jaké to bylo. Bavíme se o ...

Nejlepší jednodenní hiky v Banff a okolí

Kanadské léto je v plném proudu a vy už se nemůžete dočkat až si vyšlápnete na vrcholek další hory? Právě proto jsme pro vás sepsaly nejlepší jednodenní hiky v Banff ...
kempování v Kanadě

Kempování v Kanadě

Jaro je za dveřmi a venku to přímo vybízí k výletům do přírody. Protože jsme loňské jaro, léto i podzim strávily v kempováním v kanadské přírodě, sepsaly jsme rozsáhlý článek ...
životní náklady v Kanadě

WH Kanada: Životní náklady (počáteční i měsíční výdaje)

Když jsme se stěhovaly na náš working holiday pobyt do Kanady, absolutně jsme nevěděly, co nás po finanční stránce čeká, ani jaké jsou životní náklady v Kanadě. Proto jsme si ...
Číst více

WH Kanada: Práce v Kanadě – vše o hledání práce (pracovní nabídka i s platem)

Dostali jste Working holiday víza a teď si kladete otázky ohledně hledání práce v Kanadě? Jak najdu práci? Jaká je nabídka práce? Kolik si vydělám? Tak to čtěte dále, protože ...

Vše, co potřebujete zařídit po příletu na Working Holiday do Kanady

Dostali jste Working Holiday víza do Kanady, ale trochu se bojíte stěhování do cizí země? Nevíte, co vás po příjezdu čeká a jste z toho nervózní? Tak už být nemusíte ...
Číst více

Stěhování do Kanady – co zařídit a kolik peněz si připravit do začátku.

Jak už možná víte, nejsme žádné přebornice v plánování. Tak nějak děláme to, co se zrovna namane. Nebo co se jeví v danou chvíli jako nejlepší. Jezdíme tam, kde seženeme ...
kempování v kanadě

Working Holiday víza pro Čechy a jaké jsou podmínky jednotlivých států

Working holiday víza pro Čechy ti umožní v dané zemi získat pracovní povolení po dobu 1 roku od vstupu do země (můžeš do země vstupovat neomezeně, ale nesmíš protáhnout jeden ...
Číst více

Stěhování do Kanady – co zařídit a kolik peněz si připravit do začátku.

Jak už možná víte, nejsme žádné přebornice v plánování. Tak nějak děláme to, co se zrovna namane. Nebo co se jeví v danou chvíli jako nejlepší. Jezdíme tam, kde seženeme levné letenky, občas nemáme kde spát, protože se do poslední chvíle spoléháme na Couchsurfing a na pohostinnost lidí, a tak dále. Prostě nevíme, co bude zítra, natož za půl roku. Když jsme v září loňského roku, ještě z Anglie, žádaly o Working holiday víza do Kanady, nic jsme neplánovaly a jen čekaly, co se stane. Ani jsme moc nevěřily, že by to mohlo vyjít, a tak nějak doufaly, že v březnu stejně dostaneme víza na Nový Zéland a pojedeme tam.

Pak jednoho dne sedíme v Austrálii, krmíme telata na farmě a najednou držíme v ruce jak víza do Kanady, tak na Nový Zéland a nevíme, kam dřív. Nejjednodušší by bylo jet zkrátka na Zéland, když už jsme v Austrálii, ale to bychom to nemohly být my. Nemohly jsme přece nechat propadnou jedinou životní příležitost pracovních prázdnin v Kanadě. I kdyby to znamenalo letět přes půl světa, zůstat v Kanadě 10 měsíců a pak zase letět zpátky. A to se nám v ten horký australský den zdálo jako nejlepší řešení a něco, co prostě chceme udělat. A tak jsme tady, v Kanadě.

working holiday kanada

Working holiday Kanada – co je nutné před příletem zařídit

Nejdůležitější je zařídit si cestovní pojiště. Bez toho vám totiž pracovní povolení po příletu ani nevystaví. Cestovní pojištění je nutné mít na celý rok – nebo na tak dlouho, jak chcete v Kanadě pracovat. My máme momentálně pojištění od True Traveller. První rok našeho cestování nás krylo pojištění od ČP sjednané přes CZECHKiwis.cz. Pokud sjednáváte z Česka, doporučujeme toto pojištění minimálně prozkoumat. Jaké jsou další podmínky pro udělení working holiday víz se dočtete v článku: Kam mohou Češi vycestovat na Working holiday víza a jaké jsou podmínky jednotlivých států.

kempování v Kanadě

Práce a bydlení

Další krok je vybrat místo, kam pojedete. Popřípadě sezónu, jestli pojedete na zimní, letní nebo obě. V zimě se nabízí práce v horských střediscích a v létě v hotelech a restauracích napříč turistickými oblastmi. Vydělat si taky můžete v zemědělství nebo na farmách sběrem ovoce.

Před příjezdem je dobré si zařídit práci a bydlení. To nemusí být vždy snadné takhle na dálku, ale vždy máte možnost hledat práci i bydlení až na místě.

Tato varianta se může zdát trochu riziková, navíc potřebujete finanční rezervu, ale věřte, že pokud jedete na začátku sezóny (letní: květen – září, zimní: listopad-duben) během pár dnů si práci najdete, ideálně i s ubytováním.

Ačkoliv si myslíme, že je vždy lepší si vše pořádně prohlédnout, než podepíšete kontrakt (ať už jde o pracovní prostředí nebo byt) máme rády vše zařízené předem.Takže jsme si práci našly asi měsíc před plánovaným příletem. Hodně zaměstnavatelů nabízí možnost tzv. staff accomodation – ubytování pro zaměstnance. Většinou to není nic luxusního, z 90% budete ubytování muset platit, jen vyjímky nabízejí bydlení zdarma, ale minimálně pro začátek se vám to finančně rozhodně vyplatí. My měly smůlu v tom, že náš zaměstnavatel staff accomodation neposkytoval. Naštěstí jeden z našich současných kolegů hledal nájemníky pro svůj extra pokoj, tak jsme se s ním na dálku domluvily a měly hned zařízené i ubytování.

Kde hledat práci

Jakmile jste držitelem Working holiday víz, platí pro hledání práce stejné rady, jaké popisujeme v článku: Jak najít práci v zahraničí . V Kanadě se pracovní nabídky inzerují nejvíce na stránkách Kijiji.caIndeed.ca, Jobbank.gc.ca a pak klasicky na facebookových skupinách.

My měly o času příjezdu i odjezdu jasno, nemohly jsme si moc vybírat. Nejtěžší pro nás bylo vybrat místo. Věděly jsme, že nechceme do velkého města a chceme na hory, takže pro nás vyhrála oblast národního parku Banff. Začaly jsme tedy koukat po letní práci a tu našly v Canmore, což je jen několik kilometrů před branami národního parku.

Po půlroční dovolené zpátky do pracovního procesu

Začátky v nové práci jsou vždy náročné. Pro nás byly ještě náročnější, protože jsme si na našich cestách odvykly pracovat na plný úvazek. Stát 8hodin na nohách nás první dny značně vyčerpávalo a my trávily každou volnou chvíli v posteli. Po pár týdnech jsme se aklimatizovaly jak na pracovní podmínky, tak na horské kanadské podnebí. Ráno je i 5 stupňů, během dne stihne 3x pršet a odpoledne je stupňů i 27.

Naše práce není vůbec náročná. Pracujeme na golfovém hřišti v kuchyni. Náročnost směny se odvíjí od počasí a od počtu návštěvníků golfu. V deštivých dnech nevíme, do čeho píchnout, a ve slunečných se nezastavíme. Oproti naší zkušenosti z anglické luxusní restaurace je tohle trošku krok zpátky a nevypadá to, že bychom se měly dovednostně někam posunout, což nás trochu mrzí. Tohle je obrácená strana mince hledání práce na dálku, kdybychom si hledaly práci až na místě, asi bychom si vybraly něco jiného. Těch pár měsíců to ale vydržíme a pak stejně pojedeme zase o dům dál.

Život mezi horami

Největší výhodou bydlení v horském městečku je možnost každodenního hikování. Můžeme chodit po horách ráno před prací i odpoledne po práci. Když se nám nechce do lesů pěšky, jedeme na kole. Outdoorového vyžití je tady opravdu hodně. Do práce to máme 5 minut na kole a z okna koukáme na zasněžené vrcholky hor i do hustých jehličnatých lesů. Není divu, že je tato oblast jednou z nejnavštěvovanějších a taky nejdražších v Kanadě.

Abychom využily potenciálu této oblasti a podívaly se i do vzdálenějších míst, musely jsem si pořídit auto. První týdny jsme všude stopovaly, což nebylo vůbec špatné a průměrný čekací čas nikdy nepřekročil pět minut, ale vlastní auto je pro nás nutností.

Kolik stojí pořízení auta v Kanadě

Pořídit si auto je v Kanadě docela jednoduché i levné. Starší auto pořídíte kolem 2000 kanadských dolarů (cca 33000 Kč). My jsme hledaly na facebookových buy/sell skupinách nebo na kijiji.ca. Co je ale složité a drahé, je auto pojistit. V provincii Alberta (kde jsme auto kupovaly my) je sice spoustu pojišťoven a tedy velká konkurence, která snižuje cenu, ale jen malé procento z nich vás pojistí, když nevlastníte kanadský řidičský průkaz. A když už vás pojistí na mezinárodní/český řidičák, tak s vysokým tarifem, protože nemáte žádné doložitelné zkušenosti s řízením v Kanadě. Pojištění se dá sjednat po telefonu, ale i tak nás to stálo spoustu nervů a úsilí, než jsme našly pojišťovnu, která nás pojistila. Nakonec platíme 120 dolarů (cca 2000 kč) měsíčně, ale máme svobodu, která je k nezaplacení 🙂

Nákup vybavení

Vzhledem k tomu, že jsme do Kanady přijely po půl roce cestování v teplých krajinách, neměly jsme žádné oblečení na chladná kanadská rána. Bály jsme se, že nás nákup vybavení bude stát stovky dolarů, ale naštěstí jsme narazily na tzv. Thrift Store. Něco jako český second hand, který funguje na principu charity. Lidé darují nepotřebné oblečení nebo další výbavu a obchod to prodává za pár dolarů. Část z nich jde pak na charitu. V takových obchodem jsme si nakoupily veškerou zimní výbavu od bundy, přes boty až po snowboard. Neutratily jsme skoro nic a navíc jsme přispěly na charitu. Pokud nechcete brát do Kanady plný kufr zimních věcí, nebojte se, že vás nákup výbavy zruinuje. V oblastech jako Banff nebo Vancouver, které jsou oblíbené pro mladé lidi cestující na working holiday víza, je obchod s použitým vybavením obzvlášť oblíbený, protože se lidé neustále odstěhovávají a přestěhovávají. Veškerá výbava se dá lehce sehnat na facebookových stránkách Buy/sell nebo na Kijiji

A takhle probíhalo naše stěhování do Kanady. K dnešnímu dni jsme tady asi 2 měsíce a už teď víme, že se nám rozhodně nebude chtít odjíždět.

Pokud máte otázky ohledně práce nebo života v Kanadě, neváhejte nás kontaktovat, rády pomůžeme.

O tom, kolik stojí život v Kanadě a kolik si naopak vyděláte se dozvíte v článcích WH Kanada: Životní náklady (počáteční i měsíční výdaje) a Práce v Kanadě – vše o hledání práce (pracovní nabídka i s platem)